Nevydané porce, které se v jídelnách po konci otevírací doby vyhazují, mohou nasytit spoustu lidí v nouzi. Darováním těchto porcí se navíc zužitkuje energie a peníze, které se do přípravy pokrmů vložily. Tento projekt se proto zaměřuje na vytvoření srozumitelného výkladu pravidel pro darování hotového jídla a zjednodušení celého procesu.
Projekt zkoumá, jak moc se plýtvá ve veřejném stravování, jak se tomu dá zamezit a jak lze případné přebytky vhodně využít. Výzkum realizujeme společně s Technologickým centrem Akademie věd, společností Median a Ústavem zemědělské ekonomiky a informací v rámci grantu TAČR.
Až 8,8 milionů tun jídla v EU se ročně vyhodí kvůli datům na obalech potravin. Jedním z důvodů je, že spotřebitelé mají mezery ve znalosti významu označení. Na téma upozorňuje kampaň Spotřebuj mě.
Záchranářské recepty může každý z nás využít proto, aby snížil plýtvání potravinami u sebe doma. Rozhodli jsme se, že všechno, co jsme se o vaření beze zbytků a o plýtvání potravinami naučili, chceme zhmotnit i v offline světě. Proto připravujeme záchranářskou kuchařku.
Prostřednictvím našich komunikačních kanálů přinášíme inspirativní články, rozhovory a novinky o plýtvání jídlem a spřízněných tématech. Na sociálních sítích, webu i v newsletterech tak rozšiřujeme povědomí o tomto problému.
Teenageři patří mezi nejrizikovější skupinu plýtvačů. Tak jsme se vydali za nimi, na sociální média. Díky instagramové soutěži #vylizto jsme mladé vyzvali k dojídání jídla. Kampaň, jejíž symbolem se stal prázdný talíř, podpořili také oblíbení A Cup of Style, Pedro, Kate Rezková, Weef a Anie Songe. Výherci šli společně s námi a s influencery na skvělou večeři.
Celkem 80 žáků absolvovalo na jaře roku 2017 pilotní vzdělávací projekt Mluvme o plýtvání jídlem na základních školách, ve kterém jsme se zaměřili na plýtvání potravinami. Výukové hodiny proběhly v průběhu jara ve čtyřech třídách na Základní škole Kladská a na Gymnáziu prof. Jana Patočky v Praze.
Řekli jsme lidem o křivém ovoci a zelenině, které zůstávají u farmářů kvůli tomu, že nejsou dost hezké. Tenkrát nám zástupci obchodních řetězců tvrdili, že zákazníci nejsou připraveni kupovat takto nestandardně vypadající plodiny. Ve výzvě Jsem připraven křivou zeleninu a ovoce podpořilo více než 10 000 lidí a nedlouho potom se začala objevovat v obchodech.