Jako první se zavázala změnit situaci velká mlékárenská společnost Arla, která dodává mléko do supermarketů. Na svých výrobcích má uvedeno „best before“ (český ekvivalent minimální trvanlivosti), ke kterému přidala „but often good after“. Na jejich mléku si tak v překladu přečtete např.: „Nejlépe chutná do 20. května, ale často je dobré i poté“. Arla tak vyzývá zákazníky, aby se namísto data spotřeby spoléhali na svůj vlastní čich a chutě.
Skupina Feedback nyní burcuje čtyři přední britské supermarkety, aby se ke snahám připojily také. Proč?
Odhaduje se, že v celosvětovém měřítku masný a mléčný průmysl způsobují až 15 % světových emisí.
To je více než celé světové odvětví dopravy. Ve srovnání s jinými potravinami pak právě mléčný odpad přispívá nejvíce k emisím skleníkových plynů. Tak drobným krokem jako je zavedení nové politiky v označování mléka, mohou supermarkety přispět k zásadním změnám a Feedback tohle téma umí podat s důvtipem i spotřebitelům – jako například v tomhle videu:
Feedback je skupina, která svými aktivitami upozorňuje na nefunkčnost současného potravinového systému. Její členové se prostřednictvím kreativních kampaní napříč celým světem snaží o dosažení politických změn a změn v potravinovém průmyslu. Aby toho dosáhli, oslovují svým programem širokou veřejnost, snaží se zapojit mládež a dobrovolníky, a v neposlední řadě také motivují občany k aktivnímu zapojení a prosazování zdravějších a udržitelnějších alternativ.
A co vy? Nevyhazujete mléčné produkty zbytečně? Podívejte se, co znamenají data spotřeby v Česku.
Foto: Pixabay
Web organizace Feedback