Jste připraveni? Víme, že ano!

Až 20 % zemědělské produkce se nedostane k zákazníkům, a to kvůli přísným nárokům prodejců na její vzhled. Proto jsme spustili kampaň Jsem připraven a stránku www.jsempripraven.cz, kde se problému dozvíte víc a hlavně můžete svým podpisem aktivně přispět k tomu, aby se současná situace změnila.

 

 

Podepsáním výzvy na www.jsempripraven.cz dáváte najevo, že jste ochotni kupovat „křivou“ zeleninu či ovoce nebo je konzumovat ve formě produktů a ukážete, že vás trápí plýtvání jídlem. Podepište naši výzvu hned teď a sdílejte ji ve svém okolí!

 

Ukažte, že vám nevadí žlutý květák nebo kratší stopka papriky

Během minulého roku jsme se setkali s několika zástupci obchodních řetězců, kteří nám řekli, že zákazníci nejsou připraveni si nestandardně vypadající „ovozelo“ kupovat. My jsme ale přesvědčeni, že tomu tak není! Důvody, proč jsou dnes výpěstky vyřazovány, jsou navíc často bizarní: příliš velká hlávka květáku, velká či malá stopka papriky, křivá mrkev, moc malé jablko atd. Důraz na estetiku je tedy vyšší než na chuťovou kvalitu.

V současné době zjišťujeme, v jak velkém množství se v České republice vlastně vyhazuje, proto provádíme pilotní hloubkové rozhovory se zemědělci, které budou sloužit jako podklady k dalším jednáním.

kucharky - Jsem pripraven

Chceme hlavně strukturální řešení

V návaznosti na podpisovou kampaň připravujeme ve spolupráci se Sociologickým ústavem AV kulaté stoly odborníků, kde se sejdeme s lidmi zainsteresovanými v oboru (zemědělci, obchodníky, logis

tiky, zástupci Ministerstva zemědělství, inovátory) a pokusíme se společně najít možnosti využití této dosud nechtěné produkce. Nejedná se nám jen o prosté „zachraňování jídla“, ale také o hledání nových ekonomických příležitostí! Nápady, které u kulatých stolů vzniknou, by měly být lákavé pro investory, supermarkety, kavárny, restaurace a další subjekty, které by mohly využitím „křivé“ zeleniny a ovoce jen získat.

Neplýtvá se jen jídlem, ale i zdroji

Do produkce potravin investujeme cenné zdroje a spoustu energie, nejen té lidské. Proto je škoda způsobená nespotřebováním vyprodukovaných potravin mnohem větší, než jak jí lze vyčíslit v kilogramech.

A co dál? Pojeďte s námi na pole nebo přijďte na výstavu

Během celé sezony budeme pokračovat v našem projektu paběrkování nesklizených plodin přímo na poli. Zároveň plánujeme ukázku využití „křivého“ ovoce a zeleniny v luxusní restauraci. Na podzim se v rámci kampaně můžete těšit také na výstavu umělce Uliho Westpahala ve venkovní galerii Artwall v Praze. Uli se věnuje tvarové rozmanitosti ovoce a zeleniny a ukazuje, jak originální a svým způsobem krásné kousky příroda vytvořila.

Chcete dostávat novinky o tom, co se chystá? Zapište se k odběru našeho newsletteru!

Další články

Náš rozhovor se CSR manažerkou Lucií Loučkovou ze společnosti Tesco v České republice otevírá dveře do světa jejich boje proti
Evropská komise na začátku července představila návrh směrnice na právně závazné cíle pro snížení množství potravinového odpadu, jichž mají členské
Loupu slupky od brambor a házím je do sáčku v kuchyňském koši s pocitem, že se na skládce rozloží a
Přejít nahoru