Další supermarket je připraven! Křivou zeleninu nabídne také Tesco

V létě minulého roku jsme zahájili kampaň Jsem připraven, která veřejnost informovala o množství vyhozených potravin a zároveň sbírala podpisy lidí, kteří by byli ochotni kupovat si tzv. křivou zeleninu. Nasbírali jsme přes deset tisíc podpisů a jak je vidět, kampaň nese své „ovoce“ i dál.

Záhy po spuštění naší kampaně Jsem připraven začaly křivou zeleninu nabízet internetový obchod Rohlik.cz a Penny Market. A oba pokusy zaznamenaly úspěch: od srpna do října prodali v Penny Marketu křivou zeleninu a ovoce za 13,5 milionu korun a na Rohlíku si zahnutou okurku či papriku vybere nejméně čtvrtina nakupujících, takže se zdejší nabídka rozrůstá.

Po těchto prodejcích se nyní ke kampani za křivou zeleninu přidává i třetí největší maloobchodní řetězec v ČR – Tesco. Zákazníci si budou moci vybrat ze čtyř druhů křivé zeleniny, která se bude prodávat se slevou: zakroucené mrkve, velikostně nevšední jablka, brambory či řepa budou k dostání na pultech pod označením „dokonale nedokonalé“, tedy Perfectly Imperfect, jak se celoevropský projekt jmenuje.

mrkve III

Podle informací z médií se prodej bude prozatím týkat 12 prodejen (Brno-Heršpice, Praha-Eden, Ostrava, Frýdek-Místek, Děčín, Mělník, Havířov, Karlovy Vary, Rychnov nad Kněžnou, Sokolov, Vysoké Mýto, Český Krumlov). Doufáme, že se sortiment křivé zeleniny bude dál rozšiřovat a dostane se do co nejvíce prodejen a řetězců. Zákazníci dokazují, že jsou skutečně připraveni a my máme další motivaci zachraňovat jídlo. Chcete nám v tom pomoci? Darujte nám příspěvek na fungování organizace.

Další články

Aplikace Zachraň oběd je na světě. Po dobu několika měsíců jsme na jejím vývoji spolupracovali s firmou Etnetera Flow. Proč
Náš rozhovor se CSR manažerkou Lucií Loučkovou ze společnosti Tesco v České republice otevírá dveře do světa jejich boje proti
Evropská komise na začátku července představila návrh směrnice na právně závazné cíle pro snížení množství potravinového odpadu, jichž mají členské
Přejít nahoru